Katarzyna Pijanowska
Z edukacją jestem związania od 2006 roku, w którym otrzymałam dyplom na wydziale filologicznym. A może jeszcze wcześniej. Już podczas studiów odkryłam, że to jak się uczę ma wpływ na wyniki kolokwium i egzaminów. Uczyłam się z innymi studentami. Uczyłam kolegów z roku. Robiłam notatki, które były chętnie kserowane. Wszystko to miało ogromne znaczenie. Nie wiedziałam wtedy, że ta wiedza będzie podstawą mojej pracy zawodowej.
Jako lektor jednego z najtrudniejszych języków świata musiałam nieźle się nagimnastykować, by obcokrajowcy – moi uczniowie – nauczyli się języka polskiego, a nie zrazili do niego. Ale wtedy to też jeszcze nie był koniec moich poszukiwań zawodowych. Nie zauważałam jeszcze wyraźniej granicy pomiędzy uczyć a uczyć się. Dopiero zmiany w systemie edukacji oraz rozmowy z zatroskanymi i zmęczonymi rodzicami sprawiły, że wróciłam do studenckiego hobby na poważnie.
Tym razem swoje doświadczenie skonfrontowałam z badaniami naukowymi. Zainteresowałam się neurobiologią, neurologią oraz neurodydaktyką, która w Polsce dopiero raczkuje. Okazało się, że moja wiedza i doświadczanie przydaje się nie tylko uczniom, ale również biznesmenom, szkoleniowcom i handlowcom.
Ciągle szukam nowych rozwiązań: jak uczyć się skutecznie i czerpać z tego przyjemność. Mózg to cudowne narzędzie, o którym wiemy coraz więcej, ale nadal nie znamy wszystkich jego możliwości.
Swoją wiedzą i doświadczeniem dzielę się na kursach dla dzieci i młodzieży. Prowadzę również szkolenia dla biznesu.
Prywatnie jestem mamą Zosi i Wojtka oraz żoną wiecznie uczącego się programisty. Miłośniczką zdrowej kuchni i fascynującej literatury.
Magdalena Siekierzyńska
Tytuł magistra filologii polskiej zdobyłam na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego ze specjalizacją literaturoznawczą, językoznawcza i kulturoznawczą. Od tego czasu – już ponad 20 lat – realizuję zawodowo swoje językowe i kulturowe pasje jako polonistka i glottodydaktyk. Nauczania obcokrajowców polskiego w warszawskich szkołach, pogłębiło moje zainteresowania interdyscyplinarne, szczególnie zafascynowała mnie komparatystyka. W poznawaniu języka obcego ważna jest nie tylko znajomość słów i reguł gramatycznych, ale także kontekst kulturowy. Sukcesy moich studentów, chęć i umiejętność zaprzyjaźnienia ich na stałe z językiem polskim, silne przekonanie, że język nie musi być obcy, skłoniły mnie 10 lat temu do założenia szkoły językowej POLISH FOR YOU. Mam tu okazję spotkać wielu wspaniałych lingwistów i pedagogów, którzy nieustannie inspirują mnie do dalszego odkrywania tajników lingwistycznych i możliwości komunikacji językowej.
Trenowanie predyspozycje językowych uczniów starszych klas szkoły podstawowej, pozwoliło mi na przekazywanie bakcyla językowego i otwieranie na świat innej kultury nie tylko dorosłych, ale także dzieci.
Moją potrzebą i pragnieniem jest odkrywanie indywidualnych sposobów uczenia. Chcę rozbudzić w moich uczniach motywację do nauki, by czerpali przyjemność i satysfakcję z samorozwoju. Pragnę stworzyć miejsce, w którym każdy – i ten zdolny, i ten, który ma trudności w nauce – mogłoby poczuć radość uczenia się, zadowolenie ze swoich osiągnięć, a tym samym wzrastać jako człowiek i mieć poczucie życiowego sukcesu. Dlatego jestem też współzałożycielka Fundacji Wspierania Młodzieży Edico, gdzie działam od 2020.
Z pasji jestem urodzoną humanistką, człowiekiem renesansu, zapaloną pływaczką i podróżniczką.